i
Blogilist - Filosoofia blogid
Traditsioon ja uuenev mõtlemine

Uued postitused

  • favicon Oletuste ajalugu (3): Rongo-ORongo gloobuse kuklapoolel?
    kirjutab blogis Studia Cartesiana Estonica
  • favicon Oletuste ajalugu (+2): Kas eesti meeste esivanemates on ka peent joont?
    kirjutab blogis Studia Cartesiana Estonica
  • favicon Oletuste ajalugu (2): Kas hellitatud agathyrsid olid eestlaste esivanemad?
    kirjutab blogis Studia Cartesiana Estonica
  • favicon Oletuste ajalugu (+1): -teiras nagu Tira-Tura?
    kirjutab blogis Studia Cartesiana Estonica
  • favicon Modaalse realismi ebamoraalsusest
    kirjutab blogis ANALÜÜTILISE FILOSOOFIA SEMINAR
  • favicon Oletuste ajalugu(1): Rongotheus’i šanss
    kirjutab blogis Studia Cartesiana Estonica
Värskenda nimekirja Järgmised postitused

Loetumad postitused

Oletuste ajalugu (3): Rongo-ORongo gloobuse kuklapoolel?
kirjutab studiacartesianaestonica blogis Studia Cartesiana Estonica, reede 8 detsember kell 22:55
Kõige vastuolulisem eel-ajaloo küsimus Okeaanias? Kui Te-Arawa laeva ehk esimesed polüneeslased 13.sajandil (?) jõudsid seitsme esimese kanuuga Uus-Meremaale, siis nende legendide järgi sügaval metsas ja järvedel elasid juba nii väikesekasvuline hele rahvas kui ka kõrgematel aladel punapäised hiiglased. Neid mägedel elavaid heledanahalisi ja karvalisi nõidu nimetasid juurdelisandujad Patupaiarehe -rahvaks, kes muutus neile aja jooksul omamoodi mütoloogiliseks haldjarahvaks. Alati rõhutati, et nad olid heledanahalised ja punakaa-blondide juustega.

Huvitavad blogilistid

Oletuste ajalugu (2): Kas hellitatud agathyrsid olid eestlaste esivanemad?
kirjutab studiacartesianaestonica blogis Studia Cartesiana Estonica, pühapäev 3 detsember kell 22:13
Vaatamata asjaolule, et kallipiidid ja gelonid sulasid hilisemates geograafiates ilmselt kokku, kui antiikgeograafiates kõneldi läbisegi budiinide ja/või gelonite kohast umbes Kiievi kandis, siis linluse, põllunduse ja ilmselt kaubanduse konteksti kõrval jutustatakse lisaks tätoveeringutele nende kärmusest (Lucanus) ja täpsest vibukasutusest.
Oletuste ajalugu (+2): Kas eesti meeste esivanemates on ka peent joont?
kirjutab studiacartesianaestonica blogis Studia Cartesiana Estonica, esmaspäev 4 detsember kell 18:57
Tänasest hakkan koguma erinevaid teateid Heraklese ja tema juhupartneri Echidna, keda kirjeldati Hesiodose Theogonias kui “Kirjeldamatu peletis, pooleldi kaunisilmne tütarlaps, pooleldi kole madu, hiiglasuur, kirjuplekiline ja ablas”, kahe vanema poja Agathyrsos ja Gelon järglasrahvastest Sküütia marginumil, kuhu seega, ka nende ja hüperborealaste järeltulijatena läänemeresoomlased kuuluvad.
Oletuste ajalugu (+1): -teiras nagu Tira-Tura?
kirjutab studiacartesianaestonica blogis Studia Cartesiana Estonica, reede 1 detsember kell 22:55
Niisiis Vaiwara Narva vastaspoolel ehk Alatsi jõe teisel poolel Iwangorodi müüride püstitamise eel teati seal austavat rukkihaldjas  Rongo theus Rogadeus-Rongadeus , millest venekeelne  Rugodiv, ja see olnud Karjala poolel  Runkateira, Runkoteera, Rukiteera ja Runkoteivas, mis tõstatab õigustatud küsimuse, et kas teiras ja isegi teivas  funktsioneerib järeliitena samasuguses tähenduses nagu romaanipärane Deus ja kreeka Θεός.
Modaalse realismi ebamoraalsusest
kirjutab moelder blogis ANALÜÜTILISE FILOSOOFIA SEMINAR, esmaspäev 27 november kell 10:49
28. novembri seminaris räägib Eve Kitsik Mark Helleri artiklist “The Immorality of Modal Realism, or: How I learned to Stop Worrying and Let the Children Drown” ( Philosophical Studies 114: 122, 2003). Seminar algab kell 18.15
Oletuste ajalugu(1): Rongotheus’i šanss
kirjutab studiacartesianaestonica blogis Studia Cartesiana Estonica, esmaspäev 27 november kell 17:52
Ἡρόδοτος (484425eKr) ei alustanud Historia-Ἱστορίαι raamatutes mitte ainult Vahemere merihellenite surematuks kirjutamisega, vaid sedastas, et Dnepri-Borusthenese, mida nii hunnid kui warjaagid nimetasid erinevalt teistest Var-Vaar iks , suudmealal ranniku-sküütide tauride taga elasid põllukreeklased kallipiidid-kallipodes -rahvas ja matriarhaalsetest sauromaatide stepiala lõunapiirist 450 kaugusel põhjas metsa-sküütide budiinide seas arendasid linnalist tsivilisatiivsust metsa-kreeklased gelonid-helonid.