i
Blogilist - Eesti filosoofia
Eesti mõtlejate ajaveebid

Uued postitused

  • favicon Sedelid (337): Maiootilise algreligiooni elemendid? (A)
    kirjutab blogis Studia Cartesiana Estonica
  • favicon Sedelid (336): Ühest kahe tegemise ajalugu?
    kirjutab blogis Studia Cartesiana Estonica
  • favicon Sedelid (335): “Tšuhoonetsite mere-impeerium”?
    kirjutab blogis Studia Cartesiana Estonica
  • favicon Sedelid (334): Wything-Vithing-Viccing-Bitinger-Biccinger ehk Viiking pole sama, mis Northmanni!?
    kirjutab blogis Studia Cartesiana Estonica
  • favicon Sedelid (333): Sarnasest kõlast ehk etno-homonüümiast
    kirjutab blogis Studia Cartesiana Estonica
  • favicon Sedelid (332): Fonofiilia-argumendi lihtsustatud notatsioon
    kirjutab blogis Studia Cartesiana Estonica
  • favicon Komistamised (4): Eesti lennunduse eestvedajatest Narvas ja Virumaa spordielurikkusest
    kirjutab blogis Studia Cartesiana Estonica
  • favicon Sedelid (331): Pita-püha, unni-uni ja kwrwe-kure
    kirjutab blogis Studia Cartesiana Estonica
  • favicon Sedelid (330): Etnonüümide tuletusperspektiivsuhetest Põhja- ja Ida-Euroopas
    kirjutab blogis Studia Cartesiana Estonica
  • favicon Logica Prima (82): The EU Competition and the Square
    kirjutab blogis Studia Cartesiana Estonica
  • favicon Komistamised (3): Tõeline Martin Eikelmann
    kirjutab blogis Studia Cartesiana Estonica
  • favicon Elust ja spordist (3)
    kirjutab blogis Studia Cartesiana Estonica
  • favicon Isikusamasusest
    kirjutab blogis ANALÜÜTILISE FILOSOOFIA SEMINAR
  • favicon Elus ja spordist (3)
    kirjutab blogis Studia Cartesiana Estonica
  • favicon Sedelid (329): Ilmselge eitamise ajalugu ehk aastatuhande vandenõu?!?
    kirjutab blogis Studia Cartesiana Estonica
Värskenda nimekirja Järgmised postitused

Loetumad postitused

Sedelid (332): Fonofiilia-argumendi lihtsustatud notatsioon
kirjutab studiacartesianaestonica blogis Studia Cartesiana Estonica, teisipäev 9 aprill kell 01:02
Üks asi on sõnu kobaratena ehk ka põhirühmadena  foneetika poolest või sõnavormidena võrrelda, teine asi kahte vormi võrrelda argumenteerimisel, kus ühest kuueni sub-script /väikekiri ei ole alati praktiline ja pigem sujuvat argumenteerimist takistab. Kui tahad lihtsalt öelda, et läänemeresoomlaste kali ja saksa Geil suhestuvad sedavõrd omavahel semantiliselt väljalt ja ainult järelsilbireversioon või esihäälikutugevus meil seda ilmselget ei luba silmata, siis kirjutame (r) kali

Huvitavad blogilistid

Sedelid (331): Pita-püha, unni-uni ja kwrwe-kure
kirjutab studiacartesianaestonica blogis Studia Cartesiana Estonica, esmaspäev 8 aprill kell 00:59
Kirjutasin 31.märtsil 2018 SCE postituses keelekiusust : See juhib muidugi mõttele, et kas mitte see Taara-vai ehk tokk aianurgas pole seesama massiivne piit või piilar ehk “tipp”, mille majesteetlikku vertikaali loomulik religioon kummardas.
Komistamised (3): Tõeline Martin Eikelmann
kirjutab studiacartesianaestonica blogis Studia Cartesiana Estonica, kolmapäev 3 aprill kell 23:42
Minu elu esimest poolt, Kuubalt äratoomise järgset tosin-aastat, iseloomustas muuhulgas vale-Küttide legendidega jamamine (keegi oli kuskil kedagi tema taolist näinud vmt). Kapten Kütt oli legendaarne subverteerija, riiki-imbuja ja ka okastraadi tagant välja-saaja.
Sedelid (337): Maiootilise algreligiooni elemendid? (A)
kirjutab studiacartesianaestonica blogis Studia Cartesiana Estonica, pühapäev 14 aprill kell 23:58
Lugemisväärsuse nimel on igati lubatav teksti intrigeerivamaks komponeerida. Tuletame meelde, et 13.sajandi ususõja puhul kirjutas kroonik Henrik karmidest läänemeresoomlastest, kes surmavalt vigastatud kaaslaste valusid auga leevendasid nagu samuraid 16.sajandil, hingevaakuvalt kaassõjasulaselt pea lõikamisega. Ilmselt enamus rahvaid tunneb algupäraselt nii konkreetsusega piirduvat fetišismi kui ka Isa võimuvertikaalile püstitatud vaiu, poste või obeliske.
Sedelid (336): Ühest kahe tegemise ajalugu?
kirjutab studiacartesianaestonica blogis Studia Cartesiana Estonica, laupäev 13 aprill kell 18:21
Pärilusküsimused, sõltuvalt sellest, kus omaniku järglased resideeruvad, aga ka lihtsad saagijaotus-kompromissid on mõnikord kaasa toonud sama märgi topelttõlke, ühelt poolt nii vara pärimisliini säilitamiseks aga ka lootuse säilumiseks eraldanud osa uuesti põhiosaga ühendada.
Sedelid (335): “Tšuhoonetsite mere-impeerium”?
kirjutab studiacartesianaestonica blogis Studia Cartesiana Estonica, laupäev 13 aprill kell 00:00
Keskaegset rahvastiku pilti ja ka Läänemere rannahegemooniatest saab lugeda kahest peamisest siin loetletud allikast, kuna Liivi sõja-eelne Parochi Suselensis pakub teistsugust retoorilis-propagandistliku ehk ka tellimusliku ajaloolähenemise kujunemist vara-uusaegses ajalookirjutuses: a. (817-833). Einhardi Vita Karoli Magni ; b. (1073-76). Gesta Hammaburgensis ecclesiae pontificum ; c. (1485).
Sedelid (334): Wything-Vithing-Viccing-Bitinger-Biccinger ehk Viiking pole sama, mis Northmanni!?
kirjutab studiacartesianaestonica blogis Studia Cartesiana Estonica, neljapäev 11 aprill kell 23:23
Piiskop James Ussher’il (1581-1656)  soovitas järeltulevatel põlvedel northmanni mõistet ( taanlased suehans ) vaadelda etno-kontaktse mõistena ka nende seas võis esineda puhtaverelisi easterlinge selle piirkonna iseloomu tõttu rahvasterännujärgses ehk varakeskaegses Põhja-Euroopas. Seevastu easterlingid olid Iirimaa õpetlasel kindlasti peamiselt Eestimaa osast ehk Saaremaast Laadoga suunas ja kaugemalegi.
Sedelid (333): Sarnasest kõlast ehk etno-homonüümiast
kirjutab studiacartesianaestonica blogis Studia Cartesiana Estonica, kolmapäev 10 aprill kell 23:59
Keegi võib norida, kas pigem vene-venelane sidumine vaan-väinalastega ( gentium Veinalensis ), nagu Henrik liivlasi nimetas, ehk mis võib olla seotud ajaloolise Levedia piirkonnaga Doni jõe läänekaldal (ka Vana-kvislis, mille
Komistamised (4): Eesti lennunduse eestvedajatest Narvas ja Virumaa spordielurikkusest
kirjutab studiacartesianaestonica blogis Studia Cartesiana Estonica, esmaspäev 8 aprill kell 07:17
Sedelid (330): Etnonüümide tuletusperspektiivsuhetest Põhja- ja Ida-Euroopas
kirjutab studiacartesianaestonica blogis Studia Cartesiana Estonica, reede 5 aprill kell 21:57
Indo-germaanlased määratlevad in corpore vanadest Euroopa parasvöötmepiirkondadest ehk päris-koldest põhjapoole jäävat suunda North-Norden-Nord-Noort.
Logica Prima (82): The EU Competition and the Square
kirjutab studiacartesianaestonica blogis Studia Cartesiana Estonica, neljapäev 4 aprill kell 23:18
2003. Metz, Cristina Evelies. Information Dissemination in Currency Crises. 2005. McNutt, Paddy. Law Economics and AntiTrust. 2006. Wittman, Donald. Economic Foundations of Law and Organization. 2011. Jones, Alison. EU Competition Law Text, Cases & Materials. 2016. Fabbricotti, Alberta.
Elust ja spordist (3)
kirjutab studiacartesianaestonica blogis Studia Cartesiana Estonica, teisipäev 2 aprill kell 20:04
Ma olen aastaid tagasi juba jõutreeningust kirjutanud. Et tuleb valida loomulikud eeskujud ja teha kõige raskemaid harjutusi võimalikest, või siis vähemalt liikuda selle suunas aste-astmelt, kuni suudate aega keha läbitöötamisel kõige produktiivsemalt enda ihulise toonuse püsimiseks-arenguks ära kasutada.
Isikusamasusest
kirjutab moelder blogis ANALÜÜTILISE FILOSOOFIA SEMINAR, teisipäev 2 aprill kell 12:07
2. aprillil räägib Eve Kitsik seminaris Theodore Sideri artiklist “Asymmetric Personal Identity” ( Journal of the American Philosophical Association , 2018, lk 127-146). Seminar algab 18.15, Jakobi 2 ruumis 322.
Elus ja spordist (3)
kirjutab studiacartesianaestonica blogis Studia Cartesiana Estonica, teisipäev 2 aprill kell 20:04
Ma olen aastaid tagasi juba jõutreeningust kirjutanud. Et tuleb valida loomulikud eeskujud ja teha kõige raskemaid harjutusi võimalikest, või siis vähemalt liikuda selle suunas aste-astmelt, kuni suudate aega keha läbitöötamisel kõige produktiivsemalt enda ihulise toonuse püsimiseks-arenguks ära kasutada.
Sedelid (329): Ilmselge eitamise ajalugu ehk aastatuhande vandenõu?!?
kirjutab studiacartesianaestonica blogis Studia Cartesiana Estonica, esmaspäev 1 aprill kell 04:18
Kesk-Euroopa indo-germaani monarhiate edenemist mööda ja loode- või läänepoolsetest saksonitest võõrandudes, sest need assimileerusid ehk lähenesid enamuspruugile, arendati välja ekspansionistlik vaade ümbritsevale geograafilisele ruumile, kus maailma nabaks sai Wallahiast välja-aetud “germaani kangelaste ja traagiliselt hukkunud pooljumalate põlvkond” , kes hukkus “pool-inimeste” hunnide mõõga ja piigi läbi.