i
Blogilist - Eesti filosoofia
Eesti mõtlejate ajaveebid

Uued postitused

  • favicon 13.02
    kirjutab blogis ANALÜÜTILISE FILOSOOFIA SEMINAR
  • favicon Kas petroglüüfid Koopajõe-Koiva äärsetes koobastes võivad olla tõendiks eksiil-gnostikutest Liivimaal?
    kirjutab blogis Studia Cartesiana Estonica
  • favicon Elutarkus (1): Miks ma lauatelefoni ei kasuta?
    kirjutab blogis Studia Cartesiana Estonica
  • favicon Enamluse kaart
    kirjutab blogis Studia Cartesiana Estonica
  • favicon Nahaal Peldikus
    kirjutab blogis Studia Cartesiana Estonica
  • favicon Tagakiusamise ajalugu (2): Albilaste ehk katarite hävitussõda 1209-29
    kirjutab blogis Studia Cartesiana Estonica
  • favicon Gender-helped
    kirjutab blogis Studia Cartesiana Estonica
  • favicon “Inimõiguslaste” tülgastav silmakirjalikkus
    kirjutab blogis Veritas lux mea!
  • favicon Gödeli tõestus
    kirjutab blogis ANALÜÜTILISE FILOSOOFIA SEMINAR
  • favicon Tagakiusamise ajalugu(1): Tecti, aquae et ignis interdictio!
    kirjutab blogis Studia Cartesiana Estonica
  • favicon Eesti asustusmustrid (1): Arro-harrien etc – toponüüm või etnonüüm?
    kirjutab blogis Studia Cartesiana Estonica
Värskenda nimekirja Järgmised postitused

Loetumad postitused

Elutarkus (1): Miks ma lauatelefoni ei kasuta?
kirjutab studiacartesianaestonica blogis Studia Cartesiana Estonica, reede 16 veebruar kell 00:13
Kõige lihtsam moodsa inimese vastus on, et tal on mobiiltelefon. Siiski on kaugekõnede tariifid püsijuhtmestikuga operaatoritel odavamad ja seetõttu tegusad inimesed, soliidsete äridega, ei heida majanduslikku vahendit sugugi kõrvale. Ometigi, kui te kohal ei viibi alati laua juures, siis võib selle haarata keegi teine, kes ligi pääseb. Ma olen selle eest karistada kord saanud, et andsin tööandjale nii laua kui ka mobiiltelefoninumbri. Viimaseni kõned ei jõudnud, võimalik, et ma olin ka parajasti raamatukogus, sõnumiteenust toona polnud ja emaili saatmise kätteõppimiseks käisid sekretärid kallitel ja põhjalikel koolitustel. Ent see oli juba enne 2002.aastat. Niisiis helistati lauatelefonile, kohta, kuhu poldud jäetud korraldusi, kes ja kuidas peaks vastama.

Huvitavad blogilistid

Tagakiusamise ajalugu (2): Albilaste ehk katarite hävitussõda 1209-29
kirjutab studiacartesianaestonica blogis Studia Cartesiana Estonica, laupäev 10 veebruar kell 21:31
Eesti muistseks vabadusvõitluse-ajaks peetakse perioodi 1206-27, mil Taani, Westfaali ja Rootsi vaenuväed üksteise võidu püha missiooni lipukirja all nokkisid Eastlandi Liivimaa ja Eestimaa rahvaid, et üle võtta nõrgemate maavaldusi ja kirikukümnise väljanõudmiskohustust.
“Inimõiguslaste” tülgastav silmakirjalikkus
kirjutab vooglaid blogis Veritas lux mea!, neljapäev 8 veebruar kell 10:56
Vaevalt jõuab keegi enam järge pidada, kui palju kordi oleme kooseluseaduse tühistamise kontekstis kuulnud jutte sellest, et inimestele kord juba antud õigusi ei saa ega tohi tagasi võtta.
Tagakiusamise ajalugu(1): Tecti, aquae et ignis interdictio!
kirjutab studiacartesianaestonica blogis Studia Cartesiana Estonica, reede 2 veebruar kell 21:22
Aasta tagasi, 19.jaanuaril 2017, kirjutasin SCE seitsmest magajast Läänemere ääres, kus kirjeldati roomlaste kommete-riietusega koopalist rahvast, mitte kõrvuti küll winnulite-langobardide algsest rändelähtest, ent ka “mitte kaugel” ja scritobin i’de naabruses: Paulus Diaconus jutustab meile langobardide hälli juurde erilise imeloo koopast Läänemere ääres, kus magab seitse roomlase riietuses meest, keda kohalikud barbarid pühadeks ja puutumateks peavad.
13.02
kirjutab moelder blogis ANALÜÜTILISE FILOSOOFIA SEMINAR, laupäev 17 veebruar kell 11:16
Teisipäeval, 13. veebruaril räägib Jaan Kangilaski seminaris E. Nageli ja J. R. Newmani raamatu Gödel’s Proof 4. ja 5. peatükist (The Systematic Codification of Formal Logic ja An Example of a Successful Absolute Proof of Consistency, lk 28-43). Seminar algab 18.15 Jakobi 2 ruumis 322.
Kas petroglüüfid Koopajõe-Koiva äärsetes koobastes võivad olla tõendiks eksiil-gnostikutest Liivimaal?
kirjutab studiacartesianaestonica blogis Studia Cartesiana Estonica, pühapäev 18 veebruar kell 02:32
Ma võiksin siin kohe lajatada, et näete meile on ammu antud märk Väike-Aasia eksiilkristlastest, kuna Koiva äärsetest kuradikoobastest on leitud kurdide vana kirja-taolisi märke. Ja arvestades, et manilus levis just kurdide põlisaladelt Väike-Aasia Kappadookiasse ehk meie Göreme koopalinna ja Nyssa piirkonda, kus leidis tee ka Efesosse, siis nende piirkonnas kasutatud kirjaviis pakub tõendit.
Enamluse kaart
kirjutab studiacartesianaestonica blogis Studia Cartesiana Estonica, teisipäev 13 veebruar kell 04:39
Stalin eelistas mõnikord seltsimeeste ringis suuremeelselt arutlusse laskudes rääkida “enamuse seltsimeeste arvamusest” , mis pidi olema alus omandinihilismi normaliseerimiseks. Loomulikult esindas Venemaa sotsiaaldemokraatlik partei vähem kui poolt elanikkonda.
Nahaal Peldikus
kirjutab studiacartesianaestonica blogis Studia Cartesiana Estonica, esmaspäev 12 veebruar kell 16:53
Mul on igasuguseid lugusid vesta, Maša! Komnoortele sobis misiganes ettekääne tagakiusamiseks, neid aitas selles dialektiline materialism. Dean Reed heitis lausa avalikult Aleksandr Solženitsõn ’ile ette nõukogude süsteemile rassismi inkrimineerimist.
Gender-helped
kirjutab studiacartesianaestonica blogis Studia Cartesiana Estonica, reede 9 veebruar kell 03:44
Salaorganisatsioonid ja infoteenistused teevad loomupäraselt ootamatuid panuseid. Nad kasutavad ära eelarvamusi ja vastasmängija nartsissismi, üleoleku eelarvamust eesmärkide saavutamiseks. Komintern jätkas sealt, kus Mata Hari pooleli jäi ja rahaga ostis prostituutidelt nii infot kui ka teenuse edastamist.
Gödeli tõestus
kirjutab moelder blogis ANALÜÜTILISE FILOSOOFIA SEMINAR, esmaspäev 5 veebruar kell 15:01
Alustame Gödeli teoreemi(de) ja nende taustaga tutvumist. Kõigepealt on kavas koos lugeda Ernest Nageli ja James R. Newmani raamatut Gödel’s Proof (London & NY: Routledge, 1958). Teisipäeval, 6. veebruaril räägib Henrik Sova seminaris raamatu 2. ja 3. peatükist ( The Problem of Consistency ja Absolute Proofs of Consistency , lk 5-27).
Eesti asustusmustrid (1): Arro-harrien etc – toponüüm või etnonüüm?
kirjutab studiacartesianaestonica blogis Studia Cartesiana Estonica, kolmapäev 31 jaanuar kell 22:58
Toponüüm on kitsamalt maastikku kirjeldav mõiste (kõrge-madal, mägi-org, metsane-väljane etc), millest on tuletatud kohale pärisnimetus, ehkki kaasajal tarvitatakse seda kõikide geograafiliste nomenklaatorite üldnimetusena. Etnonüüm seevastu märgistab kindlat hõimu või rahvast, sõltumata etümoloogiast, kuidas sõna loodi nimekandjate jaoks.